seo

بازدید : 209
شنبه 18 دی 1400 زمان : 16:41
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در علم روانشناسی مواردی مانند: ادراک ، شناخت ، احساسات ، تجربیات ذهنی ، انگیزه ، شعور ، اشتیاق ، شخصیت شناسی و عملکرد مغز با توجه به رفتارهای افراد مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به حوزه مطالعاتی علم روان شناسی، طراحی لوگوی روانشناسی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین طرح های گرافیکی محسوب می شود.

روانشناسان با ذهن و ناخودآگاه انسان ها در ارتباط هستند. در جامعه ما بیشتر روانشناسان به درمان اختلالات روانی در افراد می پردازند.

کارشناسان و طراحان حرفه ای لوگو، در طراحی لوگوی روانشناسی معمولا از تصاویری استفاده می کنند که تصویر و نام آن در ذهن مخاطب و بیماران باقی بماند. به همین دلیل ، استفاده از یک تصویر یا علامت نمادین در لوگوی روانشناسی می تواند نام شما را ماندگار و معروف کند.
در صورتی که شغل شما مرتبط با روانشناسی است و یا قصد احداث یک کلینیک روانشناسی را دارید ، برای این که بتوانید در این زمینه خوب عمل کنید ، نیاز به طراحی لوگو در حوزه کسب و کار خود دارید. قبل از طراحی لوگو ، ابتدا هدف خود را از ایجاد این برند مشخص کنید و سپس طرح مورد نظر خود را برای لوگو انتخاب کنید.


در انتخاب طرح لوگوی روانشناسی سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که در نگاه اول، افراد را به سمت خود جذب کند.


برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که طراحی لوگوی روانشناسی تنها مختص به بیمارستان ها می باشد ، در صورتی که اینگونه نیست. افرادی که در زمینه خدمات مشاوره روانشناسی فعالیت دارند ، می توانند از روش طراحی لوگو برای معرفی خدمات خود استفاده کنند.
طراحی لوگو روانشناسی، مناسب برای مشاغلی است که در زمینه خدمات درمانی و مشاوره روانشناسی فعالیت دارند و فقط منحصر به پزشکان یا بیمارستان ها نمی شود.

کاربرد رنگ های مختلف در طراحی لوگو روانشناسی

رنگ آبی

رنگ آبی سبب ایجاد احساس امنیت در افراد می شود. این رنگ در بسیاری از لوگوهای روان شناسی دیده شده است. رنگ آبی برای افرادی که به میزان زیادی استرس و یا اضطراب دارند ، بسیار مفید و مؤثر است. همچنین رنگ آبی سبب ایجاد حس شادی در افراد می شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نیز مانند رنگ آبی سبب ایجاد حس نشاط و آرامش در افراد می شود. این رنگ سبب ایجاد حس قدرت ، رشد و نمو در افراد می شود. افرادی که در طبیعت واکنش های مثبتی از خود نشان می دهند ، به رنگ سبز علاقه مند هستند. به همین دلیل در بیشتر لوگوهای روان شناسی رنگ سبز دیده شده است.

رنگ بنفش

با توجه به این که رنگ بنفش ، یک رنگ ترکیبی است و از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به وجود آمده است ، سبب ایجاد آرامش در افراد می شود. رنگ بنفش همچنین نشان دهنده قدرت و اقتدار در افراد می شود. برای این که اعتماد به نفس مخاطبان و بیماران خود را تقویت کنید ، می توانید از این رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد از جمله رنگ هایی است که سبب ایجاد حس مثبت اندیشی در افراد می شود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این رنگ در طراحی لوگو روانشناسی سبب ایجاد احساس خشونت و حس منفی در مخاطبان و بیماران می شود. به همین دلیل ، سعی کنید این رنگ را با رنگ های دیگر ترکیب کنید تا سبب ایجاد احساس منفی در افراد نشود.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی هم از جمله رنگ هایی است که سبب ایجاد احساس مثبت و انگیزه و اشتیاق در افراد می شود. سعی کنید از این رنگ در لوگوی روانشناسی خود کم استفاده کنید ، زیرا سبب حس خشونت در افراد می شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز از جمله رنگ هایی است که سبب تقویت نیروی عشق و محبت در افراد می شود. سعی کنید از این رنگ در کنار رنگ های دیگر در لوگوی خود استفاده کنید.

منبع: سه سوت وب

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 23
  • باردید دیروز : 166
  • بازدید کننده دیروز : 156
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 418
  • بازدید ماه : 2227
  • بازدید سال : 2227
  • بازدید کلی : 60921
کدهای اختصاصی